Ob'ektlarning tasnifi
Zamonaviy savdo markazlari 2 guruhga bo'lingan:
- mahalliy ahamiyatga ega-ob'ektlar bitta mikrorayon aholisiga qaratilgan. Ko'pincha qurilish namunaviy loyihalar bo'yicha amalga oshiriladi;
- shahar ahamiyati-odatda bunday savdo markazlarini loyihalash individual ravishda amalga oshiriladi, chunki uning qurilishi butun shaharning me'moriy ko'rinishiga ta'sir qiladi.
Shaharsozlik printsipiga muvofiq shahar ahamiyatiga ega bo'lgan savdo markazlari ixtisoslashuv bo'yicha ko'rib chiqilishi mumkin:
- rejalashtirish maydoni uchun;
- ixtisoslashgan;
- shahar bo'ylab.
Savdo markazi uchun prefabrik binolarni loyihalash va qurish narxlari
Nomi | Narx |
---|---|
Prefabrik bino ramkasi |
350 000 – 410 000 so`m./m² |
Izolyatsiya qilinmagan prefabrik bino |
340 000 - 700 000 so`m./m² |
Izolyatsiya qilingan prefabrik bino |
1 000 000 - 1 400 000 so`m./m² |
Ma'muriy-maishiy majmua binosi, ikki yoki undan ortiq qavatli savdo markazi |
1 000 000 - 1 400 000 so`m./m² |
O'rnatish ishlari |
Xarajatlarning 20-30% dan |
* Barcha narxlar kamida 1000 m² bo'lgan binolar uchun.
Jadvalda taxminiy xarajatlar ko'rsatilgan. Har bir loyiha ariza asosida alohida hisoblanadi.
Savdo markazining funktsional maydonlarini loyihalash
Loyihani tayyorlashda ob'ekt maydonini funktsional rayonlashtirish va do'konlarni guruhlash hal qiluvchi rol o'ynaydi. Markaz hududida 3 ta asosiy zona bo'lishi kerak:
- rivojlanish zonasi bino ostidagi maydonni va markazning kelajakdagi rivojlanishi uchun ajratilgan zaxira maydonchalarini o'z ichiga oladi;
- piyodalar zonasi o'tish joylari, dam olish joylari, qo'nish platformalari, piyoda o'tish uchun maxsus yo'llarni o'z ichiga oladi;
- transport va iqtisodiy zona-jamoat transporti, to'xtash joylari va boshqalar.